Ana içeriğe atla

Kimlik Bunalımı ve Kurd Halkı‏


Kurdistan halkı sömürgeden önce sömürgecinin zihniyetinden kurtulmalıdır.
Zira en büyük devrim bu olur.
Kurd halkı sömürgecisinin zihniyetinin işgali altındadır.
Bu işgalden kurtulmadığı müddetçe kendi öz kimliğini sahiplenmeyecektir

Kimlik bunalımı ise,toplumların en büyük sosyolojik ve psikolojik problemidir..

Kimlik tamamlaması yaşamayan halklar kendilerini diğer halkların fonksiyonları ile tanımlamaya çalışırlar
Kendi acılarına ağlamayı bilmez Kurd,çünkü artık Kurd dışında her şeydir.
Tıpkı Fransız Zencilerinin kendilerine ben Fransızım dediği gibi
siyasal duruştan çok Kurd'ün en büyük problemi kendini nereye ait hissetiğini anlayamaması ve bu çelişkiler diyarında kendini bulmasıdır.
PKK ilk önce kimlik oluşturma profili ile hareket etti,ancak karşısında beklediğinden de faza bir karşı tezle karşılaştı.
Kurdistan'a ve Kurd'e her şeyden önce kimlik bunalımı yaşayan bir halk olarak yaklaşmalıdır.
Yoksa çözüm mümkün değildir
Kimlik bunalımındaki bir halka özgürlük sağlamak için önce psikolojik bunalımdan kurtulmasını sağlamak gerek.
Kimliksiz bir halktan,demokrat veya anti demokrat olmasını beklemek onu,kendisi dışında her şey olmaya itmektir.

İlk önce kimlik sorunu üzerinden yaklaşılırsa,Kurd halkı içinde bulunduğu bunalımdan çıkıp,özgürlüğüne doğru hareket edecektir

Kurd aydını ve siyasi hareketleri içinde bulunduğu durumu aşmanın yollarını arayıp bunun üzerine çalışmalar yürütmelidir

Evet PKK bu minvalde az da olsa başarı sağlamıştır,ancak PKK sempatizanları dışındaki Kurdler bu kimlik sorununu aşamamıştır.

Kurd halkı,kendi kişisel kimlik bunalımından sıyrıldığı zaman,değil işgalciler,kendi siyasi partileri dahi özgürlüğünün önünde duramaz.

Örneğin BDP siyasi faaliyetlerde bulunduğu zaman KDP/T de Kurd'ün dil problemi üzerine çalışmalar üretir.
Kurdistan Burjuvazisi ise,yatırımlarda bulunup ekonomik gelişimi sağlar.
Zaten iyi bir ekonomi ulusal bilinç için önayaktır.
Ulusal bilinç ise,bağımsızlık için olmazsa olmaz olmazdır.
Ulusal bilinç,zenginlik geretirir.
Zenginlik statü,statü ise Bağımsızlık
Ancak aşılması gereken,en önemli adım ise muhakkak ki kimlik bunalımıdır.
Kimliksiz toplum,kendi varlığından habersizdir.
Varlık,yaratıcının kendini yaşamda bulma hediyesidir.
Sen varsın,ama kimliksiz ve benliksizsin
Bunun hesabını yaratıcına nasıl vereceksin.

Varlığının farkında bir toplum kimliksizliğe karşı dirençli olacaktır ve kimlik problemini aşan toplumlar daha üst bir yapılanmaya geçebilirler.

Siyasetçiler ve Aydınlar bir yana bu bunalımdan kurtulmak için Kurd halkının çaba sarf etmesi gerekir.


Israrla halk kendi arasında ve yazışmalarında Kurdî dilini ve Kurd tarihini,kişiliğini,geçmişini konuşmalıdır.

Kendi geçmişinin sağlam temelleri üzerine oturtulmayan,bir kimlik inşası yıkılmaya ve yok olmaya her zaman müsaittir
Sağlam bir kimlik yapısı ile Birlik içinde hareket eden Kurd halkı ortadoğunun en iyi devletine sahip olacaktır.
Ekonomik açıdan ise dünya devleri ile boy ölçüşebilecek,yer altı ve yer üstü kaynaklarına sahip bir coğrafyada yaşıyoruz.
Devletleşen Kurd halkı bu kaynakları kullanmaya başladığı zaman çok büyük bir ekonomiye ve sosyal refaha ulaşacaktır.


Ancak bütün bu iyi hallerin olması için ivedilikle Kimlik bunalımından kurtulmalıdır Kurd halkı.

İnanç ve birlik içinde Özgür yarınlar yakındır..

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Arjen Arî, ev pênc salin helbesta Kurdî sêwî ye

Dara Porxelek xwezî, lewitîn di kirêtiyê de û şer dizî j ime xewnên mîrekî li herêmekê em ji gundekî dijmin jî bûna malê me pev dima neyariya me nedigiha qewmekî kengî bûya lev dihatin em eydekê, erefatekê…  dibêje Arjen Arî. Pêşengê hemdemên xwe, helbestvanê nûjen ê zaravayê Kurmancî. Di 31ê Cotmeha 2012an de ji nav me koç kir. Li pey xwe bi hezaran dildar, bi sedan jî helbest hiştin. Em weke Heftenameya Basê bi sedema 5. salvegera helbestvanê nemir Arjen Arî bi heval û hogir û dostên wî re axivîn û her yekî ji wan ji bo me di derbarê Arjen de nivisî. Ji bo xatirê bîranîna Arjen Arî û xwînerên Heftenameya Basê em çarîneke Arjen Arî ku heta niha nehatiye weşandin tînin pêşberî we xwîneran. îşev rêwiyê şevê me. hew tu dizanî xunav. mêvanê dilê kê me Firat Cewerî: Arjen Arî diltenik bû Dema min û Arjen Arî hevûdu nas kir, dema rêxistinan bû. Em jî di rêxistinekê de hatibûn ba hev. Em pê ketibûn û me xwe bi felsefeya materyalîst digihand; em noqî lîtera

Abdulla Keskîn: Xeyala min a mezin xeyala her kurdekî ye

Gelî xwînerên Ezîz, bloga Dara Bandînî ji bo we xwîneran dest bi beşeke nipînû dike. Di vê beşê de her heftî wê bi mêvanên cûr bi cûr re hevpeyvînên dij rêbazê lidarbixe. Destpêka vê beşê em bi Damezrêner û Edîtorê Weşanxaneya Avestayê Abdulla Keskîn re axivîn. Abdulla Keskîn tevî edîtriya xwe û weşangeriya xwe bi qeşengbûna xwe jî di nav ciwanan de weke fenomenekî ye. Em xort û keçên kurd di şopa te de ne kak Abdulla. Kerem bikin bersivên Abdulla Keskîn li jêr in.               Abdullah Keskîn kê ye? Nizanim, hê jî bi min nexweş û zehmet tê ku li ser xwe bipeyivim. Ez bawer im kesên van rêzan bixwînin ên bi hêsanî karibin xwe bigihînin hin agahiyên biyografik an jî ez vî barî bavêjim ser milê te. Ciwanên kurd meraqa te dikin, jiyana te ya rojane çawa derbas dibe? Pir sade û tenê, hez ji herduyan jî dikim. Berê dereng radizam û dereng radibûm, vêga diguherim. Wextê min bêhtir li mal derbas dibe, ji rûniştina li mal hez dikim, heta nîvro dixwînim, ligel qahwê û tiştine s

Seyadê Şameyê Kekê: “Qulingê brîndar yê Kurdistanê”

Dara Porxelek Jiyaneke sirgûnî, îşkencekirî û mayîna bi salan di zindanan de… Seyadê Şamê ji aliyê malbata xwe ve wek mirî dihat zanîn. Dema dengê Seyad di Radyoya Rewanê de olan dide bawerî bi jiyanek ji nû ve vejînandî tê kirin. Malbata Kekê, girêdayî Eşîra Celaliyan e. Eşîr li navçeya Agiriya Bazidê dimîne. Nuxûriyê bavê xwe ye Seyad. Di heman demê de xwebexşekî doza Kurdistanê ye jî. Dewlet malbata Kekê di sala 1944’an de sirgûnî Yozgatê ji wir jî ber bi Alaca’ya Çorimê ve dike. Dema li sirgûnê bû dozgeriya Erziromê ji Seyad re nameyekê dişîne û dibêje: “Dê doza te ji nû ve bê dîtin, divê tu werî Erziromê.” Her çiqas bavê Seyad dibêje, “Meke kurê min, tesmîlê destê leşkerê Romê nebe” jî Seyad dibêje: “Bavo heta niha min tenê êş û elem daye we, bisekine ez biçim û vê sirgûniyê bidawî binim da ku hûn vegerin Kurdistanê.” Bavê Seyad li ser van gotinan misaade dide Seyad û Seyad berê xwe dide Erziroma şewitî. Dema Seyad diçe Erziromê, bêyî dozgeriyê wî desteser dikin û dibin